Værdigrundlag

Med udgangspunkt i læringsfællesskaber skal børn, elever og ansatte ved Thy Privatskole blive så dygtige, de kan. Faglighed, trivsel og dannelse skal gå hånd i hånd, hvor nærvær i relationen er grobund for livslang læring.

Læringsfællesskaber

Medlemmerne af vores læringsfællesskab har en fælles forståelse af, hvilke værdier og visioner der ligger til grund for vores måde at drive skole og institution.

Alle ansatte tager et kollektivt ansvar for børnenes og elevernes læring og læringsudbytte, og vores medarbejdere samarbejder på et praktisk plan - fx med fælles planlægning, undervisning, kollega-feedback og evaluering.

Vi arbejder kontinuerligt med lærings- og kompetenceudvikling i fællesskabet gennem reflekterende og undersøgende metoder som fx observation og feedback.

Faglighed

Vores medarbejdere brænder for og mestrer deres fag og de teorier, metoder og arbejdsgange, der indgår. Med høje faglige ambitioner og engagement inspirerer og begejstrer vi eleverne og børnene til at lære og mestre forskellige fag og kompetencer. En vigtig del af fagligheden er, at børnene og eleverne øver sig i at bruge og formidle den viden og erfaring, de har opnået.

Målet med vores aktiviteter og undervisning er, at børnene og eleverne opnår faglige kvalifikationer og kompetencer på et så højt niveau som muligt.

Trivsel

Gennem nære relationer og et stærkt fællesskab på tværs af aldersgrupper oplever vores børn og elever at føle sig mødt og værdsat som fuldgyldige medlemmer af fællesskabet, og de øver sig i at give plads til andre.

Alle medarbejdere har et anerkendende menneskesyn og en positiv tilgang til egen og andres rolle i læringsfællesskabet.

Vores mål er, at elever og børn er glade og nysgerrige på at være og lære i fællesskabet.

Dannelse

Børn og elever respekteres som unikke individer, der bidrager med forskellige egenskaber og kompetencer, og de lærer at sætte pris på, at forskellighed er en styrke i fællesskabet.

Vores ansatte arbejder i en pædagogisk kultur, hvor alle har en fælles reference i fagene som udgangspunkt for aktiv deltagelse i et demokratisk samfund.

Målet er, at børn og elever udvikler sig til at blive aktive borgere i et demokratisk samfund.

Nærvær i relationen

Børn og elever støttes i at være til stede i det der foregår, og de lærer at italesætte og dele fælles oplevelser.

Vores ansatte er lydhøre, medlevende og møder børn og elever med positive forventninger, og de tager lederskab ved at danne mening og vise positive alternativer.

Målet er, at børn og elever oplever selvværd og bliver kompetente til at danne og indgå i betydningsfulde relationer fremover.

Læring

Børn og elever lærer gennem tilegnelse af viden, færdigheder og kompetencer i samspil med andre, og de øver sig i at anvende og relatere det lærte i praksis.

De ansatte motiverer og involverer børn og elever i at skaffe, udnytte og sprede viden, og de anvender børnenes og elevernes faglige, sociale og personlige styrker, så alle bliver dygtigere.

Målet er, at alle bliver så dygtige, de kan – og oplever at lære nyt i forhold til at blive kompetente mennesker.