I overbygningen bliver nye elever en del af et stærkt fællesskab, uanset hvilken skole de flytter fra. Vores overbygning har fokus på elevernes faglige og personlige udvikling

udlandsrejser

Hvert år er overbygningen på en tur til udlandet. De har fx været i Berlin og i London, hvor det har været sprog, historie og kultur, der har været de bærende elementer.

I januar 2024 går årets udlandstur til Østrig, hvor både 7., 8. og 9. klasse skal prøve kræfter med skisportens ædle kunst. Vi er så heldige, at to af vores egne undervisere, Andreas og Christopher, også har undervist i snowboard i mange år, og arbejdet som skiguide, så det er med at udnytte deres kompetencer, og de vil lave vores helt egen TPS-skiskole hver dag.

Nærmere bestemt går turen dette år til Neukirchen og områdets 75 km pister. Området er særligt godt for nybegyndere og let øvede, og for dem der ikke er blege for en udfordring, rummer området også 10 km sorte pister.

Ud over det fede skiområde huser Neukirchen også Europas længste kælkebane på 14 km. Vi kommer til at bo i lejligheder på Gasthof Venedigerblick med eget bad og toilet, og der kan efter en lang dag på bjerget køres direkte til døren på ski.

Alperne, here we come!

Ob-dage

OB-dage er dage hvor overbygningsfællesskabet er i fokus og vi er sammen om et fagligt emne.

Vi kan være i Skagen på tur med fagene historie, dansk og geografi, vi kan arbejde projektorienteret på skolen, vi kan have besøg af gæster fra SSP, Rådet for sikker trafik mm. eller vi kan tage ud for at besøge foreningslivet i Aalborg med faget idræt. Mulighederne er mange, men fælles for alle vores OB-dage er at fællesskab og læring for hele overbygningen er omdrejningspunktet.

LEDIGE PLADSER I UDSKOLINGEN

Lige nu har vi ledige pladser i udskolingen. Ring til os på telefon 6913 3535 - så arrangerer vi hurtigt et besøg.

Mød vores skønne elever herunder.

Se, hvad forældrene siger her. Mød personalet her.