Vores børn oplever en hverdag fyldt med voksenkontakt, udviklende aktiviteter i fællesskab med både ældre og yngre børn, gode måltider og masser af leg ude og inde.

Hverdagen

Her bliver dit barn ikke bare passet - men udviklet fagligt og personligt.

Vores hverdag med børnene tager udgangspunkt i et månedligt tema, der sætter rammen for lege, aktiviteter og måltider. Gennem ture ud af huset, leg, eventyr, mad og sang kommer vi hele vejen rundt om emnerne, så det vi undersøger og lærer, sætter sig fast.

Dit barn bliver en del af et trygt fællesskab, hvor alle børn og voksne kender, ser og hjælper hinanden. Vi drager nytte af at være en integreret institution og skole, hvor børn og voksne mødes og kender hinanden på tværs. To gange om ugen har vi fælles morgensamling, hvor store som små synger sammen og har fælles oplevelser.

Børnene skal hver dag opleve at

• Få opfyldt de basale behov

• Blive hørt og set

• Blive hjulpet/støttet i at være sammen med andre børn

• Blive snakket med

• Føle sig trygge

• Få omsorg

• Blive udfordret motorisk

Indkøring

For at give jeres barn en blid start, ser vi gerne, at I er sammen med barnet i vuggestuen de første dage. Derefter aftaler vi indkøringsforløbet - gerne fra dag til dag, når vi ser, hvordan barnet reagerer på adskillelsen, de nye rammer og personer.

Det er noget helt særligt at aflevere sit lille barn til andre, derfor skal der være god tid til indkøring i vuggestuen. Vores pædagoger snakker med jer om barnets vaner, kost og sovetider, fordi vi ved, at børn er forskellige. Det vigtigste for os er, at barnet og forældrene trives, og at I er trygge ved at aflevere jeres barn hos os.

Som udgangspunkt skal barnet følge sin egen rytme, sove og spise, når det har behov for det. Men vi oplever, at det er naturligt for de fleste børn at følge dagsrytmen i vuggestuen, når de er omkring 14 mdr.

Dagsrytmen:

Vi har åben fra kl. 6.15 – 16.45 (fredag lukker vi kl. 16.00)

Hvis I kommer inden 7.30, afleveres barnet i børnehaven, hvor der serveres morgenmad indtil kl. 07.00.

7.30 -9.00:
Vi leger, hygger og modtager børn.

9.00 - 9.30:
Samling med sang, leg, musik og bevægelse hvorefter børnene bliver tilbudt frugt, små stykker rugbrød og vand.

9.45 – 11.00:
Vi leger udenfor på legepladsen eller går på tur i nærområdet. Pædagogerne planlægger forskellige aktiviteter som styrker sprog, motorik og sociale færdigheder.

11.00 - 12.00
Frokostmåltid som bliver lavet og serveret af huset. Vi nyder maden sammen og øver os i at øse op, smage nye råvarer, hjælpe hinanden, sige tak for maden og tage af bordet.

12.00 – ca. 14.00
Sovetid for de børn som sover 1 gang. Når barnet vågner, tilbydes det eftermiddagsmad og derefter er der leg inde eller ude.

Alle børn i institutionen samles inde eller ude.

I vores velkomstbrev kan du læse mere om alt det praktiske