Vores elever oplever en hverdag med fokus på boglige fag og engagerede lærere med lige så høje ambitioner for elevernes faglighed som egen undervisning.

Hverdagen

Vi er en skole med høje faglige ambitioner, og i hverdagen fylder de boglige fag mest. Vores skoledage er korte og vi tilbyder SFO, hvor dagen rundes af med masser af leg og udviklende aktiviteter ude og inde. Skoledagen slutter senest kl. 13 for de mindste, 13.45 fra 3. klasse og 15.15 for de største klasser. Henover skoleåret fordyber vi os i billedkunst, håndværk og design, musik, nye teknologier og innovation i 4 emneuger, hvor hverdagens rutiner brydes og vi dykker ned og går til bunds i udvalgte temaer og processer.

Fællessamling

Vi vægter fællesskabet højt, fordi det er her, eleverne lærer at bruge og formidle den viden og erfaring, de har opnået. Tre gange om ugen mødes vi til fælles morgensamling, hvor store som små laver fremvisninger, synger sammen og har fælles oplevelser. Eleverne respekteres som unikke individer, der bidrager med forskellige egenskaber og kompetencer, og de lærer at sætte pris på, at forskellighed er en styrke i fællesskabet.

Dagens helte

Vi prioriterer sociale aktiviteter i elevernes pauser, hvorfor der altid er to ansatte ”Dagens helte” til at igangsætte, fastholde og understøtte aktiviteter, der skaber optimale betingelser for at eleverne udvikler tolerance, respekt, omsorg og ansvarlighed, så de bliver styrket i at kunne indgå i et forpligtende fællesskab med andre mennesker. Samtidig understøtter aktiviteterne, at eleverne er modtagelige for læring, når lektionerne igen starter.

UndervisningEN

Dit barns skolegang er mere end læreplaner. Vi tror på, at den bedste læring sker, når faglighed, trivsel og dannelse går hånd i hånd. Thy Privatskole l￸fter barren for dit barns læring, fordi vi kontinuerligt holder fokus på at udvikle og forbedre os - elever såvel som lærere. Gennem et stærkt læringsfællesskab skaber vi livslang læring, hø￸j faglighed og dannelse.

Vi benytter os af to-lærerordning i udvalgte timer på alle klassetrin. Når to undervisere samarbejder om undervisningen, har de hver sin rolle; underviseren, der instruerer i noget fagspecifikt, og formidler læreren, som undersø￸tter eleverne i at anvende strategiske færdigheder som fx at gengive med egne ord, benytte hukommelsesstrategier, analysere begreber visuelt og notatteknik.

På den måde lærer eleverne, hvordan de kan lære mere effektivt, så det er lettere at huske indholdet og formålet med det gennemgåede pensum. De bliver mere selvstændige, og de lærer at benytte de læringsstrategier, der virker for dem.

 

MåLET ER, AT DIT BARN

  • Opnår faglige kvalifikationer og kompetencer på et så h￸jt niveau som muligt.

  • Er glad og nysgerrig på at være og lære i ffællesskabet.

  • Udvikler sig til at blive aktive borgere i et demokratisk samfund.

PRAKTISK OM SKOLEN

Vi er en skole fra 0.-9. kl. fra 2016 med stadigt stigende elevtal. Nogle årgange er store, og nogle har stadig færre elever end ønsket. Derfor vil vi fra år til år vurdere, hvor det er menigsfuldt at samle elever fra to klassetrin i hold - både ud fra et fagligt og et socialt aspekt. Alle elever bliver undervist og udfordret på det niveau, de tilh￸ører.

 
 

FORDELINGEN I ÅR

0. klasse
1.-2.- klasse
3.-4.-klasse
5.-6.- klasse 
7. klasse  
8.-9.- klasse  

DAGEN I LEKTIONER

07.45 – 09.00 Blok
09.00 – 09.15 Samling
09.15 – 09.45 Pause
09.45 – 11.15 Blok
11.15 – 11.45 Læse-/Studiebånd
11.45 – 12.15 Pause
12.15 – 13.00 Blok
13.00 – 13.45 Blok

SFO

fra 0. klasse til 3. klasse.

SFO'en er et tilbud med trygge rammer og engagerede voksne, hvor børnene leger og lærer. Når skoledagen er slut har børnene her mulighed for at deltage i aktiviteter, som de voksne sætter i gang eller leg, og vi serverer hver dag et lille eftermiddagsmåltid.

Udenfor kan børnene boltre sig på masser af grønne områder eller i vores store skolegård, hvor der også er rig mulighed for leg og bevægelse. Vi bruger også idrætshallen, som ligger i forlængelse af skolen.

Vi lægger stor vægt på, at børnene får gode sociale kompetencer og relationer på kryds og tværs af årgangene. Her udvikler børnene sociale færdigheder i trygge omgivelser og SFO'en skal på den måde ses som en naturlig del af børnenes hverdag og den samlede organisation.

 

ÅBNINGSTIDER I SFO

Morgen: 06.15 – 07:45

Eftermiddag: 12.55 – 16.45 (fredag kl. 16.00)

TRIVSEL & ANTIMOBBESTRATEGI

Vi tror på, at trivselstimer er alle timer, og derfor foregår vores trivselsarbejde ikke isoleret i nogle timer om året. Klassens læringsfællesskab er et vigtigt socialt rum for børnenes udvikling, og vi tænker de enkelte elevers trivsel ind i den didaktiske og pædagogiske forberedelse af hver eneste time.

Når mobning opstår, bliver vi ofte optagede af de direkte involverede børn i situationen. Det skal vi også – vi skal drage omsorg for dem og forstå de positioner, som børnene har fået i mobningen. Men vi holder os for øje, at mobning ikke opstår på grund af enkelte børn. Mobning opstår på grund af uhensigtsmæssige mønstre i børnegruppen. For at stoppe mobning er det derfor vores opgave at tage hånd om hele den børnegruppe, som mobningen opstår i.

 
Når vi håndterer mobning, forholder vi os til hele den pågældende børnegruppe samt de direkte involverede parter. Vi forebygger mobning gennem vores kontinuerlige arbejde med at opbygge og udvikle positive fællesskaber, som styrker elevernes sammenhold og tolerance.

Se flere videoer her

Overbygning

 

Hos os oplever eleverne en hverdag, hvor ambitionerne for fagligheden er høj, og de møder undervisere, der er engagerede og fulde af forventninger til dem. De boglige fag fylder mest i hverdagen og gennem skolerejser, temauger og ture ud af huset perspektiverer vi alt det, eleverne lærer i klasselokalet, med virkeligheden og styrker elevernes fællesskab, nysgerrighed og lyst til at tage aktivt del i samfundet.

Vi tager hvert år imod nye elever i overbygningen (7. - 9. klasse). Her bliver nye elever en del af et stærkt fællesskab, uanset hvilken skole de flytter fra. Vores overbygning har fokus på elevernes faglige og personlige udvikling, og målet er, at alle elever frit vælger den ungdomsuddannelse, de drømmer om, når de afslutter 9. klasse.

Du er altid velkommen til at kontakte skoleleder Jens Martin Nystrup, hvis du vil høre mere.

Skoleskift

 

Der kan være mange grunde til at skifte skole. Overvejer I skoleskift, tager vi en snak med jer om, hvordan vi bedst tilrettelægger skiftet for netop jeres barn.

Vi tager imod børn på alle klassetrin, og vores lærere og elever arbejder aktivt for, at nye elever hurtigt finder sig tilrette i fællesskabet.

Hvis du kommer fra et andet skoletilbud, vil du - foruden en personlig samtale - få 14 dages prøveperiode, hvor vi kortlægger, om Thy Privatskole er det rigtige læringsmatch for dig.